Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kognitivní chyby v procesu masové komunikace
Zíka, Vojtěch ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Tato práce je založena na předpokladu, že se lidé v důsledku duálního systému myšlení při rozhodování opírají o širokou škálu přibližných pravidel (heuristik), která způsobují předvídatelné a systematické chyby v úsudku (kognitivní biasy). Ačkoliv je toto východisko typické především pro obory jako behaviorální ekonomie nebo behaviorální právo a ekonomie, není důvod se touto optikou nedívat i na jiné vědní disciplíny, jako je například studium mass mediální komunikace. Tato práce proto nabízí analýzu trhu s informacemi, kde na nabídkové straně stojí producenti (např. mediální organizace) a na poptávkové straně spotřebitelé (publika), se zaměřením na faktory vedoucí k tomu, že se vnímaný popis události může od této události diametrálně lišit. Jedním z kognitivních biasů, které u jedinců způsobují odlišné vnímání stejného mediálního obsahu je efekt nepřátelských médií. V jeho důsledku sympatizanti se společensky kontroverzním tématem mají tendenci vnímat informace v médiích jako nepřátelské vůči jejich vlastnímu názoru. Dosavadní výzkum dospěl k závěru, že nepřátelské vnímání informací je u sympatizantů vyvoláno především dosahem sdělení, který je vysvětlován pomocí selektivní kategorizace - sympatizanti z opačných táborů sice vidí stejný obsah, ale vnímají ho s odlišnou valencí. Tato valence je obsahu dodána...
Veřejnoprávní televize v České republice
Kořánková, Olga ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Opatrný, Martin (oponent)
Práce Veřejnoprávní televize v České republice je zaměřená na instituci České televize a její vysílání, které by mělo naplňovat takzvanou veřejnou službu. Je rozdělená do dvou hlavních částí - teoretické a analytické. Práce začíná popisem historického vývoje Československé televize. Navazuje textem o zavedení duálního systému médií v České republice a vzniku České televize. Dále se pak zabývá televizním vysíláním veřejné služby, jeho významem, možnou kritikou a zejména pak vymezením v legislativních dokumentech. Po definování úkolů veřejné služby v oblasti vysílání pokračuje rozborem v analytické části. K tomu si autorka stanovila několik hypotéz a na základě analýzy programového schématu zjistila, jaké jsou podobnosti a rozdíly mezi vysílacím médiem veřejnoprávním a komerčním. Nakonec rozebírá několik pořadů České televize, a to z hlediska definic úkolů, které instituci vymezují příslušné zákony a dokumenty. Na těchto pořadech se autorka snaží poukázat na specifika vysílání média veřejné služby a nastínit tak význam, který toto médium ve společnosti hraje.
Počátky komerčního rozhlasového vysílání v České republice: případová studie Rádia Alfa
Skalický, Matěj ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Lovaš, Karol (oponent)
(abstrakt) Tuzemské mediální prostředí po sametové revoluci v roce 1989 nabralo druhý dech. Rozmach soukromého sektoru v rozhlasové krajině Československa a později České republiky té doby byl nebývalý, ale často předbíhal legislativní změny znovuzrozeného státu. Celospolečenským změnám sekundovalo udílení prvních experimentálních licencí lokálním rozhlasovým vysílatelům, v roce 1993 ovšem vysílací rada rozhodla poskytnout vysílače dvěma celoplošným stanicím - Frekvenci 1 a Rádiu Alfa. Právě Alfa byla vůbec prvním celoplošným soukromým rádiem v Česku, začala vysílat 13. září 1993 a za šest let existence si vydobyla své místo na privátním rozhlasovém trhu v České republice. Do dnešních dnů se zachovalo minimum odkazů na tehdejší překotnou dobu, o to důležitější je vzpomenout na existenci Rádia Alfa pomocí vzpomínek rozhlasových redaktorů, kteří v té době rádio tvořili a tuto klíčovou etapu na mediálním trhu 90. let zažili. Je to i cílem této diplomové práce, která pomocí těchto výzkumných rozhovorů, archivních dokumentů, výročních zpráv vysílací rady a mediálního pokrytí Alfy v novinových článcích 90. let nabídne celistvý obraz problematiky počátků komerčního rozhlasového vysílání v Česku (s důrazem na vznik takzvaného duálního systému) pomocí případové studie Rádia Alfa.
Kognitivní chyby v procesu masové komunikace
Zíka, Vojtěch ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Tato práce je založena na předpokladu, že se lidé v důsledku duálního systému myšlení při rozhodování opírají o širokou škálu přibližných pravidel (heuristik), která způsobují předvídatelné a systematické chyby v úsudku (kognitivní biasy). Ačkoliv je toto východisko typické především pro obory jako behaviorální ekonomie nebo behaviorální právo a ekonomie, není důvod se touto optikou nedívat i na jiné vědní disciplíny, jako je například studium mass mediální komunikace. Tato práce proto nabízí analýzu trhu s informacemi, kde na nabídkové straně stojí producenti (např. mediální organizace) a na poptávkové straně spotřebitelé (publika), se zaměřením na faktory vedoucí k tomu, že se vnímaný popis události může od této události diametrálně lišit. Jedním z kognitivních biasů, které u jedinců způsobují odlišné vnímání stejného mediálního obsahu je efekt nepřátelských médií. V jeho důsledku sympatizanti se společensky kontroverzním tématem mají tendenci vnímat informace v médiích jako nepřátelské vůči jejich vlastnímu názoru. Dosavadní výzkum dospěl k závěru, že nepřátelské vnímání informací je u sympatizantů vyvoláno především dosahem sdělení, který je vysvětlován pomocí selektivní kategorizace - sympatizanti z opačných táborů sice vidí stejný obsah, ale vnímají ho s odlišnou valencí. Tato valence je obsahu dodána...
Veřejnoprávní televize v České republice
Kořánková, Olga ; Hubáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Opatrný, Martin (oponent)
Práce Veřejnoprávní televize v České republice je zaměřená na instituci České televize a její vysílání, které by mělo naplňovat takzvanou veřejnou službu. Je rozdělená do dvou hlavních částí - teoretické a analytické. Práce začíná popisem historického vývoje Československé televize. Navazuje textem o zavedení duálního systému médií v České republice a vzniku České televize. Dále se pak zabývá televizním vysíláním veřejné služby, jeho významem, možnou kritikou a zejména pak vymezením v legislativních dokumentech. Po definování úkolů veřejné služby v oblasti vysílání pokračuje rozborem v analytické části. K tomu si autorka stanovila několik hypotéz a na základě analýzy programového schématu zjistila, jaké jsou podobnosti a rozdíly mezi vysílacím médiem veřejnoprávním a komerčním. Nakonec rozebírá několik pořadů České televize, a to z hlediska definic úkolů, které instituci vymezují příslušné zákony a dokumenty. Na těchto pořadech se autorka snaží poukázat na specifika vysílání média veřejné služby a nastínit tak význam, který toto médium ve společnosti hraje.
Česká televize a Český rozhlas optikou modelu PSM: případová studie
Obrovský, Petr ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce popisuje vývoj České televize a Českého rozhlasu v letech 2005 až 2012 se zaměřením na mediální politiku, technologii, obsah a přístup k publiku. Jako teoretické východisko pro sběr a interpretaci dat posloužila výzkumná činnost iniciativy RIPE, která na mezinárodní úrovni propojuje akademickou sféru s mediálními profesio- nály a klade si za cíl redefinovat poslání veřejné služby pro 21. století. V posledních dvou až třech desetiletích se totiž podle iniciativy RIPE zásadně změnil politický, eko- nomický, technologický a společenský kontext, v důsledku čehož původní koncepce vysílání veřejné služby vytvořená v západní Evropě po druhé světové válce ztrácí svou legitimitu. Pro vysílatele veřejné služby (PSB) je nezbytné transformovat se na média veřejné služby (PSM) - rozšířit technologickou základnu o nové formy distribuce vedle tradičního vysílání, nastavit mechanismy obousměrné a interaktivní komunikace s pub- likem, produkovat multimediální obsahy využitelné na různých platformách a jasně vymezit a obhájit přidanou hodnotu své nabídky ve srovnání s komerčními subjekty. Práce za použití metody případové studie porovnává tento konceptuální rámec se situací v České televizi a Českém rozhlasu, přičemž se snaží odpovědět na otázku, do jaké míry obě organizace ve své strategii...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.